blog

Home/blog/

Hoe kun je jouw website het beste indelen?

Om het beste uit je SEO strategie te halen is het belangrijk dat jouw website op de juiste manier is ingedeeld. Er zijn nogal wat verschillende manieren om je website in te delen en op te bouwen met elk een eigen invloed op de rangschikking en het uiteindelijke organische verkeer naar de website. Verschillende component om je website in te delen Er zijn verschillende componenten die behandeld dienen te worden wanneer je een website begint te bouwen en deze gaat indelen. We hebben het hier over een hoofddomein, een subdomein, een subfolder en een ander component die het behandelen waard [...]

Door |24 juli, 2020|Categorieën: blog, SEO|0 Reacties

5 webdesign trends voor 2020

1. ’Less is more’ benadering. Een minimalistisch design zien we steeds vaker terugkomen bij de ontwikkeling van een website, ook wel een ‘flat design’ genoemd. Dit design maakt vaak gebruik van open ruimtes en heldere kleuren. Het ontwerpen van een ‘flat design’ begon als een trend, maar we zien steeds meer dat dit de standaard wordt. Voordelen van een ‘flat design’ zijn dat de laadtijd van een website aanzienlijk sneller kan zijn, makkelijk toe te passen voor het gebruik op de mobiele telefoon en zeer gemakkelijk in gebruik is voor de bezoeker. 2. Mobiel-eerst optimalisatie Iedereen wil goed vindbaar zijn [...]

Door |17 maart, 2020|Categorieën: blog|0 Reacties

Wat werkt het beste voor Facebook Ads?

Facebook Advertising wordt steeds vaker gebruikt om producten bij (heel) specifieke doelgroepen te promoten. Het voordeel ten opzichte van  een ouderwetse Google Ad is dat je niet alleen op de zoekterm kunt filteren, maar je doelgroep van tevoren uitkiest. Verkoop je bijvoorbeeld een online cursus breien? Dan is je doelgroep waarschijnlijk een vrouw van 45 of ouder. Je kunt nog verder selecteren en alleen vrouwen selecteren die het onderwerp breien hebben 'geliked'. Zo kun je je doelgroep heel specifiek bepalen. Wat werkt het beste? De regels en mogelijkheden van Facebook advertenties veranderen constant. Het is een behoorlijk dynamisch programma wat voortdurend [...]

Door |6 maart, 2014|Categorieën: social media|0 Reacties

10 tips om meer uit je webshop te halen

Een webshop draait vooral om conversie: het aantal producten dat je per bezoeker kunt verkopen. De webwinkel moet er vooral voor zorgen dat je bezoekers betalende klanten worden. Een hogere conversie is een direct resultaat van een fijne winkelervaring. Maar hoe doe je dat? Je kunt een webshop laten maken waarbij je de klant nooit uit het oog verliest. Denk vanuit zijn of haar perspectief en geef ze precies wat ze nodig hebben. Doe je dat niet? Dan is de kans groot dat je inkomsten laat liggen. Lees deze 10 tips om meer uit je webshop te halen: 1. Weet [...]

Door |21 augustus, 2013|Categorieën: blog, webshop laten maken|1 Reactie

Afbeelding bij de zoekresultaten van je website in Google

Waarschijnlijk zie je het steeds vaker: een afbeelding bij de zoekresultaten in Google. De zoekmachine noemt dit 'rich snippets'. Het is dus iets anders dan een +1 voor je pagina: een rich snippet geeft alleen de verbinding weer tussen de artikelen of blogposts en je Google Plus pagina. Een goede foto is een eyecatcher die opvalt tussen de andere resultaten. Het kan dus goed zijn dat het toevoegen van een dergelijke foto een goede uitwerking op je zoekmachine ranking heeft! Volg dit stappenplan om je eigen foto toe te voegen aan de zoekresultaten in Google en kijk of het je [...]

5 tips om de beste zoekwoorden voor je site te vinden

Zoekmachinemarketing verandert constant, maar het is nog steeds belangrijk om de juiste zoekwoorden op je website te plaatsen. Heb je bijvoorbeeld een dierenwinkel in Haarlem? Dan wil je dat Google je op de zoekwoorden 'dierenwinkel Haarlem' vindt en je gelijk een hoge positie geeft. Maar met dit alleen het zoekwoord ben je er nog niet. Google wil steeds meer de kant op van de 'toegevoegde waarde'. Dat betekent dat niet alleen je homepage relevant moet zijn, de rest van je website moet erop aansluiten. Dat betekent dat je de rest van je website inricht met content gefocussed op zoektermen die met [...]

Door |5 juli, 2013|Categorieën: SEO|3 Reacties

10 tips om goede website tekst te schrijven

Als webdesigner kom ik het vaak tegen: je hebt een website laten maken die er fantastisch uitziet, maar inhoudelijk niet goed is. De teksten zijn slecht geschreven of niet geoptimaliseerd voor Google. Het gevolg: een mooi visitekaartje voor je bedrijf dat weinig tot geen bezoekers trekt. Wat kun je eraan doen? Zorg dat er net zoveel aandacht wordt besteed aan het innerlijk als aan het uiterlijk van je website. Je website tekst is daar een belangrijk onderdeel van. Met deze 10 tips kun je er voor zorgen dat de inhoud van je site zoveel mogelijk op orde is. Heb je geen [...]

Door |23 juni, 2013|Categorieën: SEO|Tags: , , |4 Reacties